Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u enkele van de vragen die vaak door onze klanten worden gesteld
Mijn klant account
Hoe maak ik een klantenrekening aan?

Uw persoonlijke gegevens zijn kostbaar en Ducatillon zet zich in voor de bescherming ervan. 

Het is snel en makkelijk in minder dan 3 minuten!

Stap 1: Klik op het tabblad "Mijn account" rechts bovenaan het scherm

Stap 2: Selecteer het tabblad "Ik ben een nieuwe klant

Stap 3: Vul uw gegevens in (naam, voornaam, enz...) 

Vergeet uw telefoonnummer niet, het is noodzakelijk voor een betere levering. 

Stap 4: Voer uw e-mailadres in dat zal worden gebruikt als uw login 

Stap 5: Maak een wachtwoord dat voldoet aan de veiligheidsverplichtingen: minimaal 1 hoofdletter, minimaal 1 kleine letter

Stap 6: Vul uw inschrijvingsvoorkeuren in voor de nieuwsbrief en partneraanbiedingen, en bevestig daarna

Uw account is aangemaakt.

Welkom bij Ducatillon ! 

Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

Als u al bij ons hebt besteld, kunt u uw klantnummer rechtsboven op onze website in uw klantenzone vinden, of rechtstreeks op uw facturen.

Indien u niet over een klantnummer beschikt, kunt u een klantaccount aanmaken. Ga naar de vraag "Hoe maak ik een klantenrekening aan".

Wachtwoord vergeten?

Stap 1: Ga naar het tabblad mijn account rechtsboven 

Stap 2: Klik op "Wachtwoord vergeten"? 

Stap 3: Vul het e-mailadres in dat gekoppeld is aan uw klantenrekening

Stap 4: Ga naar uw mailbox, waar een bericht zal verschijnen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken

Hoe kan ik de bestelgeschiedenis opvragen?

De bestellingen worden gedurende 10 jaar gearchiveerd en kunnen op elk moment worden geraadpleegd in de rubriek "Mijn account".

Stap 1: Ga naar het tabblad "Mijn account" rechtsboven

Stap 2: Log in op uw persoonlijke ruimte

Stap 3: Kies "Mijn bestellingen" 

U heeft dan toegang tot al uw bestellingen.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Stap 1: Ga naar de mijn account tab rechtsboven 

Stap 2: Log in op uw persoonlijke ruimte

Stap 3: Kies wat u wilt veranderen (persoonlijke gegevens, adressen, enz...)

Zijn mijn gegevens beschermd?

Ja, we doen ons best om u te beschermen en uw informatie is vertrouwelijk. 

Uw wachtwoord wordt gecodeerd en uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen op onze beveiligde servers.

Uw gegevens (e-mailadres, telefoonnummer) kunnen worden meegedeeld aan onze onderaannemers, met name aan logistieke bedrijven en vervoerders, met het oog op de uitvoering van uw bestelling. Betalingstransacties zijn beveiligd en worden niet opgeslagen.

Indien u uw gegevens wenst te kennen, te wijzigen of te schrappen, kunt u uw verzoek per e-mail richten aan dpo@ducatillon.com, met bijvoeging van een kopie van uw identiteitskaart aan beide zijden.  

Ik wil me graag abonneren op de nieuwsbrief

Om u in te schrijven voor de Nieuwsbrief Ducatillon, gaat u naar de onderkant van de homepage van de website en vult u uw e-mailadres in onder het vakje "Inschrijving op onze Nieuwsbrief".

Alvorens een bestelling te plaatsen
Hoe kan ik advies of technische details over een product krijgen?

Ons team van deskundigen staat tot uw beschikking voor advies of technische details.

U kunt contact opnemen met onze afdeling ondersteuning en advies op onze Facebook-pagina

Of per e-mail op: serviceclientbelgique@ducatillon.com

In welke landen kan ik de goederen laten leveren?

Wij leveren wereldwijd!

De verzendkosten zullen zichtbaar zijn wanneer u uw bestelling plaatst. U kunt ook contact met ons opnemen om een prijsopgave te krijgen voor de verzendkosten.

Per e-mail: serviceclientbelgique@ducatillon.com

Op onze Facebook pagina

Wat zijn de verschillende betalingswijzen?

Al onze betaalmethodes zijn veilig! Uw accountgegevens worden niet opgeslagen.

U kunt op internet bestellen:

  • Door Bancontact
  • Met kredietkaart
  • Bij PayPal
  • Door Alma (betaling in 2 of 3 keer zonder onkosten) 
  • Door iDeal 

Wij aanvaarden verschillende kredietkaarten: MasterCard, Visa, Maestro, Creditcard

Wat zijn de leveringsmethoden en -tijden?

Ducatillon past zich aan uw gewoonten aan door u verschillende leveringswijzen aan te bieden.

U heeft de mogelijkheid om uw artikelen gratis op te komen halen in onze winkel, 300 route de la Muque 59830 Cysoing Frankrijk, binnen 24 uur.

Alle bestellingen van artikelen met standaardafmetingen worden binnen 24 uur tot 4 dagen geleverd.

Voor Nederland worden bestellingen van niet-bulky artikelen binnen 4 tot 6 dagen geleverd.

Voor Luxemburg worden bestellingen van niet-bulkgoederen binnen 3 tot 6 dagen geleverd.

Bestellingen met volumineuze artikelen (meer dan 30 kg of niet-standaardafmetingen) worden binnen 8 tot 15 dagen geleverd.

Hoe te bestellen?

Ga naar de productpagina. Voer de hoeveelheid in en voeg toe aan het winkelmandje.

Zodra u klaar bent met winkelen, klikt u op het winkelwagentje rechts bovenaan de pagina. 

Klik op "Afrekenen", vul uw gegevens en adres in.

Kies uw leveringsmethode en ga verder met de betaling.

U ontvangt een bevestigingsmail zodra de bestelling in ons systeem is ingevoerd.

Hoe gebruik je een creditnota?

Indien u een retourzending heeft gedaan en een tegoedbon heeft aangevraagd, zal deze in mindering worden gebracht op uw volgende bestelling. 

Hoe kies ik mijn maat?

U wilt kleding, schoenen of een ander artikel kopen waarvoor u een maat moet kiezen. U vindt onze maattabel op de productpagina.  

De maattabel wordt slechts ter indicatie gegeven, aangezien de maten van fabrikant tot fabrikant kunnen verschillen.

Betaling
Wat zijn de verschillende betalingswijzen?

Al onze betaalmethodes zijn veilig! Uw accountgegevens worden niet opgeslagen.

U kunt op internet bestellen:

  • Door Bancontact
  • Met kredietkaart
  • Bij PayPal
  • Door Alma (betaling in 2 of 3 keer zonder onkosten) 
  • Door iDeal 

Wij aanvaarden verschillende kredietkaarten: MasterCard, Visa, Maestro, Creditcard

Waarom werd mijn betaling geweigerd?

Wanneer u betaalt, controleert onze computerserver de informatie die u verstrekt. 

Een geweigerde betaling kan zich in verschillende situaties voordoen: 

  • De limiet van uw kredietkaart is bereikt 
  • 3D secure validatie fout
  • Probleem met de verbinding van de servers tussen de site en de bank 

In geval van weigering van betaling nodigen wij u uit contact op te nemen met uw bank om de redenen van deze weigering te kennen. 

Indien nodig, kunt u contact opnemen met onze klantendienst.

Wat is 3D-beveiliging?

3D Secure is de nieuwe manier om uw aankopen in alle veiligheid te doen.

Met dit protocol wordt beoogd fraude bij online-banktransacties te beperken.

Bij de bestelling verifieert de server van uw bank de website van de handelaar, en geeft zo toestemming voor de betaling en de overdracht van de afrekening. 

Na het plaatsen van een bestelling
Mijn bestelling volgen van A tot Z

Onze pakketten volgen verschillende stappen voor verzending, u wordt per e-mail op de hoogte gehouden van elk van deze stappen:

Stap 1: Mijn bestelling is bevestigd

Stap 2: Mijn bestelling wordt klaargemaakt 

Stap 3: Mijn bestelling is verzonden

Je pakje is onderweg! In deze e-mail staat een link die u de mogelijkheid biedt uw pakket op elk moment te volgen. 

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

Vanaf het moment dat uw bestelling in ons systeem is ontvangen, ontvangt u e-mailberichten, waarin u wordt geïnformeerd over de verschillende fasen van de levering (vergeet niet uw spam te controleren).

Wanneer het pakket is verzonden, ontvangt u een e-mail met een link om uw pakket rechtstreeks op de website van de vervoerder te volgen. Deze e-mail zal het trackingnummer bevatten. 

Hoe weet ik of mijn bestelling is verwerkt?

Om uw bestelling te bevestigen, sturen wij u een e-mail met alle details. In deze e-mail vindt u de volgende informatie: 

  • Klantnummer 
  • Datum bestelling
  • Bestelnummer
  • Drager 
  • Afleveradres 
  • Overzicht bestelling
Ik heb geen orderbevestigingsmail ontvangen

Verscheidene opties zijn mogelijk 

  • Uw bestelling is niet gevalideerd, de betaalmethode is niet geaccepteerd door onze servers
  • Het bij de bestelling opgegeven e-mailadres is onjuist 

U kunt onze klantendienst telefonisch bereiken op 070 205 386 (0,30ct/min + prijs van een gesprek), van maandag tot vrijdag van 9u tot 19u. 

Of per e-mail op: serviceclientbelgique@ducatillon.com

Hoe kan ik het leveringsadres wijzigen?

Is uw pakket niet verzonden? 

Onze klantendienst zal de nodige wijzigingen aanbrengen, indien de tijd het toelaat. 

Contacteer ons per e-mail op serviceclientbelgique@ducatillon.com of op onze Facebook pagina Ducatillon Benelux.

Is uw pakket verzonden? 

Bij sommige vervoerders is het mogelijk het afleveradres te wijzigen, afhankelijk van de status van het pakket.

Contacteer ons per e-mail op serviceclientbelgique@ducatillon.com of op onze Facebook pagina Ducatillon Benelux.

Om te weten of uw bestelling is verzonden, gaat u naar de vraag "Hoe kan ik mijn bestelling van A tot Z volgen?"

Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Om uw bestelling te annuleren of te wijzigen, kunt u contact opnemen met onze klantendienst per e-mail serviceclientbelgique@ducatillon.com. 

Retourzendingen en service na verkoop
Hoe kan ik een product terugsturen?

Als u van gedachten bent veranderd of als het artikel u niet bevalt, kunt u het binnen 14 dagen* aan ons terugsturen. 

In het geval van een fout van onze kant, betalen wij de terugzendingskosten.  

Om een product terug te sturen voor een terugbetaling of omruiling, volg de onderstaande stappen:

Stap 1: Controleer de omstandigheden:

  • Er is een periode van 14 dagen* na ontvangst van uw pakket om artikelen te retourneren. 
  • De producten moeten worden teruggestuurd in hun originele verpakking, in perfecte staat, compleet met alle accessoires en gebruiksaanwijzingen. Alleen onbewerkte artikelen kunnen aan ons worden geretourneerd (geen retourzendingen mogelijk voor gepersonaliseerde of gegraveerde artikelen).

Stap 2: Wilt u een terugbetaling? Of een ruil?  

Als u terugbetaald wilt worden:

  • Voeg het retourformulier bij dat u kunt downloaden van de website onder het tabblad "Retourneren en intrekken". 

Na ontvangst van uw retourzending wordt u binnen maximaal 15 dagen terugbetaald, afhankelijk van de gebruikte betaalwijze.

Als je een ruil wilt:

  • Vermeld op de factuur het referentienummer dat u wilt ruilen en, indien van toepassing, de maat of afmeting.

Als er een prijsverschil is tussen het gewenste product en het geretourneerde product, vergeet dan niet ons het extra bedrag te sturen.  Omgekeerd zal het prijsverschil op uw klantenrekening worden gecrediteerd.

Houd er rekening mee dat afhankelijk van het product extra verzendkosten van toepassing kunnen zijn. 

Stap 3: Onze tips voor de voorbereiding van uw pakket :

  • Het moet goed verzegeld zijn.
  • Bevat de factuur en, indien van toepassing, het herroepingsformulier.
  • Wordt op uw kosten naar het volgende adres gestuurd: 21 allée de la briqueterie, Villeneuve d'Ascq, , Frankrijk.

* Zie de rubriek "Retourzendingen en annulering" onderaan de startpagina van de website.

Het ontvangen product is defect / kapot / niet in overeenstemming

Het spijt ons voor het ongemak. We zullen snel een oplossing vinden. 

Repareer het product niet zelf!

Neem foto's van het artikel (voor een incompleet product is een foto nodig van het etiket dat op de verpakking is geplakt en van de montagehandleiding waarop het ontbrekende onderdeel staat aangegeven)

Stuur deze foto's per e-mail naar serviceclientbelgique@ducatillon.com, met in de onderwerpregel :

  • Product met gebreken + factuurnummer
  • Gebroken product + factuurnummer
  • Niet-conform product + factuurnummer

Zorg ervoor dat u aangeeft : 

  • Uw voor- en achternaam 
  • Uw telefoonnummer
  • Uw factuurnummer 
  • De naam van het product en/of de referentie
  • Een gedetailleerde beschrijving van het probleem 
  • Foto's van het voorwerp

Ons team van deskundigen zal dan bij u terugkomen met de meest geschikte oplossing. 

Hoe kan ik een vermist product melden?

Wij nodigen u uit de factuur in uw pakket te raadplegen. 

De uitgestelde* producten in uw pakket worden verzonden zodra wij ze in ons magazijn ontvangen.

De niet-uitgestelde producten zullen in de loop van de dag in een ander pakje aankomen, dus maak je geen zorgen.

Indien u uw volledige bestelling de volgende dag nog niet hebt ontvangen, gelieve ons te contacteren via e-mail op serviceclientbelgique@ducatillon.com.

* Een product met vertraging is een product dat op levering wacht, het zal u worden toegestuurd zodra het is ontvangen.

Hoe werkt de terugbetaling?

Uw product moet naar ons worden teruggestuurd volgens de voorwaarden en stappen in de vraag "Hoe een product terugsturen?

De bestelling zal aan u worden terugbetaald volgens de gebruikte betalingswijze, binnen een maximum van 15 dagen na ontvangst van het product in ons magazijn. De verwerkingstijd van de post kan variëren, afhankelijk van de periode. Als u binnen drie weken niets hebt ontvangen, neem contact met ons op via e-mail.

U kunt dit bedrag als creditnota op uw factuur laten staan. Het zal worden afgetrokken van uw volgende bestelling. 

Hoe kan ik een product onder garantie laten repareren?

Als u een product onder garantie moet repareren, neem dan contact op met de klantenservice van Ducatillon om het beste alternatief te vinden, per telefoon op 070 205 386 of per e-mail op serviceclientbelgique@ducatillon.com.

Repareer het product niet zelf zonder toestemming van onze klantendienst, anders verliest u uw garantie.

Valt mijn product onder de garantie?

Ducatillon wil u de beste service na verkoop bieden. 

De wettelijke garantie is 1 jaar. Voor elektronische producten wordt deze periode verlengd tot 2 jaar. Voor sommige artikelen kan een hogere garantie gelden, zoals aangegeven in de productbeschrijving. 

Nog andere vragen?
Per telefoon

U kunt onze klantendienst telefonisch bereiken op het nummer 070 205 386, van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur. 

Per e-mail

Neem contact met ons op via serviceclientbelgique@ducatillon.com.

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden?

Contacteer ons per telefoon

070 205 386

Prijs van een lokale oproep

Maandag tot vrijdag - 9u tot 19u