Veelgestelde vragen
Uw persoonlijke gegevens zijn kostbaar en Ducatillon zet zich in voor de bescherming ervan.
Het is snel en makkelijk in minder dan 3 minuten!
Stap 1: Klik op het tabblad "Mijn account" rechts bovenaan het scherm
Stap 2: Selecteer het tabblad "Ik ben een nieuwe klant
Stap 3: Vul uw gegevens in (naam, voornaam, enz...)
Vergeet uw telefoonnummer niet, het is noodzakelijk voor een betere levering.
Stap 4: Voer uw e-mailadres in dat zal worden gebruikt als uw login
Stap 5: Maak een wachtwoord dat voldoet aan de veiligheidsverplichtingen: minimaal 1 hoofdletter, minimaal 1 kleine letter
Stap 6: Vul uw inschrijvingsvoorkeuren in voor de nieuwsbrief en partneraanbiedingen, en bevestig daarna
Uw account is aangemaakt.
Welkom bij Ducatillon !
Als u al bij ons hebt besteld, kunt u uw klantnummer rechtsboven op onze website in uw klantenzone vinden, of rechtstreeks op uw facturen.
Indien u niet over een klantnummer beschikt, kunt u een klantaccount aanmaken. Ga naar de vraag "Hoe maak ik een klantenrekening aan".
Stap 1: Ga naar het tabblad mijn account rechtsboven
Stap 2: Klik op "Wachtwoord vergeten"?
Stap 3: Vul het e-mailadres in dat gekoppeld is aan uw klantenrekening
Stap 4: Ga naar uw mailbox, waar een bericht zal verschijnen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken
De bestellingen worden gedurende 10 jaar gearchiveerd en kunnen op elk moment worden geraadpleegd in de rubriek "Mijn account".
Stap 1: Ga naar het tabblad "Mijn account" rechtsboven
Stap 2: Log in op uw persoonlijke ruimte
Stap 3: Kies "Mijn bestellingen"
U heeft dan toegang tot al uw bestellingen.
Stap 1: Ga naar de mijn account tab rechtsboven
Stap 2: Log in op uw persoonlijke ruimte
Stap 3: Kies wat u wilt veranderen (persoonlijke gegevens, adressen, enz...)
Ja, we doen ons best om u te beschermen en uw informatie is vertrouwelijk.
Uw wachtwoord wordt gecodeerd en uw persoonlijke gegevens worden opgeslagen op onze beveiligde servers.
Uw gegevens (e-mailadres, telefoonnummer) kunnen worden meegedeeld aan onze onderaannemers, met name aan logistieke bedrijven en vervoerders, met het oog op de uitvoering van uw bestelling. Betalingstransacties zijn beveiligd en worden niet opgeslagen.
Indien u uw gegevens wenst te kennen, te wijzigen of te schrappen, kunt u uw verzoek per e-mail richten aan dpo@ducatillon.com, met bijvoeging van een kopie van uw identiteitskaart aan beide zijden.
Om u in te schrijven voor de Nieuwsbrief Ducatillon, gaat u naar de onderkant van de homepage van de website en vult u uw e-mailadres in onder het vakje "Inschrijving op onze Nieuwsbrief".
Ons team van deskundigen staat tot uw beschikking voor advies of technische details.
U kunt contact opnemen met onze afdeling ondersteuning en advies op onze Facebook-pagina
Of per e-mail op: Contacteer ons
De verzendkosten zullen zichtbaar zijn wanneer u uw bestelling plaatst. U kunt ook contact met ons opnemen om een prijsopgave te krijgen voor de verzendkosten.
Per e-mail: Contacteer ons
Op onze Facebook pagina Facebook Ducatillon Benelux
Al onze betaalmethodes zijn veilig! Uw accountgegevens worden niet opgeslagen.
U kunt op internet bestellen:
- Door Bancontact
- Met kredietkaart
- Bij PayPal
- Door Alma (betaling in 2 of 3 keer zonder onkosten)
- Door iDeal
Wij aanvaarden verschillende kredietkaarten: MasterCard, Visa, Maestro, Creditcard
Ducatillon past zich aan uw gewoonten aan door u verschillende leveringswijzen aan te bieden.
U heeft de mogelijkheid om uw artikelen gratis op te komen halen in onze winkel, 300 route de la Muque 59830 Cysoing Frankrijk, binnen 24 uur.
Alle bestellingen van artikelen met standaardafmetingen worden binnen 24 uur tot 4 dagen geleverd.
Voor Nederland worden bestellingen van niet-bulky artikelen binnen 4 tot 6 dagen geleverd.
Voor Luxemburg worden bestellingen van niet-bulkgoederen binnen 3 tot 6 dagen geleverd.
Bestellingen met volumineuze artikelen (meer dan 30 kg of niet-standaardafmetingen) worden binnen 8 tot 15 dagen geleverd.
Ga naar de productpagina. Voer de hoeveelheid in en voeg toe aan het winkelmandje.
Zodra u klaar bent met winkelen, klikt u op het winkelwagentje rechts bovenaan de pagina.
Klik op "Afrekenen", vul uw gegevens en adres in.
Kies uw leveringsmethode en ga verder met de betaling.
U ontvangt een bevestigingsmail zodra de bestelling in ons systeem is ingevoerd.
Indien u een retourzending heeft gedaan en een tegoedbon heeft aangevraagd, zal deze in mindering worden gebracht op uw volgende bestelling.
U wilt kleding, schoenen of een ander artikel kopen waarvoor u een maat moet kiezen. U vindt onze maattabel op de productpagina.
De maattabel wordt slechts ter indicatie gegeven, aangezien de maten van fabrikant tot fabrikant kunnen verschillen.
Al onze betaalmethodes zijn veilig! Uw accountgegevens worden niet opgeslagen.
U kunt op internet bestellen:
- Door Bancontact
- Met kredietkaart
- Bij PayPal
- Door Alma (betaling in 2 of 3 keer zonder onkosten)
- Door iDeal
Wij aanvaarden verschillende kredietkaarten: MasterCard, Visa, Maestro, Creditcard
Wanneer u betaalt, controleert onze computerserver de informatie die u verstrekt.
Een geweigerde betaling kan zich in verschillende situaties voordoen:
- De limiet van uw kredietkaart is bereikt
- 3D secure validatie fout
- Probleem met de verbinding van de servers tussen de site en de bank
In geval van weigering van betaling nodigen wij u uit contact op te nemen met uw bank om de redenen van deze weigering te kennen.
Indien nodig, kunt u contact opnemen met onze klantendienst.
3D Secure is de nieuwe manier om uw aankopen in alle veiligheid te doen.
Met dit protocol wordt beoogd fraude bij online-banktransacties te beperken.
Bij de bestelling verifieert de server van uw bank de website van de handelaar, en geeft zo toestemming voor de betaling en de overdracht van de afrekening.
Onze pakketten volgen verschillende stappen voor verzending, u wordt per e-mail op de hoogte gehouden van elk van deze stappen:
Stap 1: Mijn bestelling is bevestigd
Stap 2: Mijn bestelling wordt klaargemaakt
Stap 3: Mijn bestelling is verzonden
Je pakje is onderweg! In deze e-mail staat een link die u de mogelijkheid biedt uw pakket op elk moment te volgen.
Vanaf het moment dat uw bestelling in ons systeem is ontvangen, ontvangt u e-mailberichten, waarin u wordt geïnformeerd over de verschillende fasen van de levering (vergeet niet uw spam te controleren).
Wanneer het pakket is verzonden, ontvangt u een e-mail met een link om uw pakket rechtstreeks op de website van de vervoerder te volgen. Deze e-mail zal het trackingnummer bevatten.
Om uw bestelling te bevestigen, sturen wij u een e-mail met alle details. In deze e-mail vindt u de volgende informatie:
- Klantnummer
- Datum bestelling
- Bestelnummer
- Drager
- Afleveradres
- Overzicht bestelling
Verscheidene opties zijn mogelijk
- Uw bestelling is niet gevalideerd, de betaalmethode is niet geaccepteerd door onze servers
- Het bij de bestelling opgegeven e-mailadres is onjuist
U kunt onze klantendienst per e-mail contacteren door op deze link te klikken : Contacteer ons
Is uw pakket niet verzonden?
Onze klantendienst zal de nodige wijzigingen aanbrengen, indien de tijd het toelaat.
Contacteer ons per e-mail op Contacteer ons of op onze Facebook pagina Ducatillon Benelux Ducatillon Benelux
Is uw pakket verzonden?
Bij sommige vervoerders is het mogelijk het afleveradres te wijzigen, afhankelijk van de status van het pakket.
Contacteer ons per e-mail op Contacteer ons of op onze Facebook pagina Ducatillon Benelux Ducatillon Benelux
Om te weten of uw bestelling is verzonden, gaat u naar de vraag "Hoe kan ik mijn bestelling van A tot Z volgen?"
Om uw bestelling te annuleren of te wijzigen, kunt u contact opnemen met onze klantendienst per e-mail Contacteer ons
Als u van gedachten bent veranderd of als het artikel u niet bevalt, kunt u het binnen 14 dagen* aan ons terugsturen.
In het geval van een fout van onze kant, betalen wij de terugzendingskosten.
Om een product terug te sturen voor een terugbetaling of omruiling, volg de onderstaande stappen:
Stap 1: Controleer de omstandigheden:
- Er is een periode van 14 dagen* na ontvangst van uw pakket om artikelen te retourneren.
- De producten moeten worden teruggestuurd in hun originele verpakking, in perfecte staat, compleet met alle accessoires en gebruiksaanwijzingen. Alleen onbewerkte artikelen kunnen aan ons worden geretourneerd (geen retourzendingen mogelijk voor gepersonaliseerde of gegraveerde artikelen).
Stap 2: Wilt u een terugbetaling? Of een ruil?
Als u terugbetaald wilt worden:
- Voeg het retourformulier bij dat u kunt downloaden van de website onder het tabblad "Retourneren en intrekken".
Na ontvangst van uw retourzending wordt u binnen maximaal 15 dagen terugbetaald, afhankelijk van de gebruikte betaalwijze.
Als je een ruil wilt:
- Vermeld op de factuur het referentienummer dat u wilt ruilen en, indien van toepassing, de maat of afmeting.
Als er een prijsverschil is tussen het gewenste product en het geretourneerde product, vergeet dan niet ons het extra bedrag te sturen. Omgekeerd zal het prijsverschil op uw klantenrekening worden gecrediteerd.
Houd er rekening mee dat afhankelijk van het product extra verzendkosten van toepassing kunnen zijn.
Stap 3: Onze tips voor de voorbereiding van uw pakket :
- Het moet goed verzegeld zijn.
- Bevat de factuur en, indien van toepassing, het herroepingsformulier.
- Wordt op uw kosten naar het volgende adres gestuurd: 571 rue de la Louvière 59810 LESQUIN FRANCE Frankrijk
* Zie de rubriek "Retourzendingen en annulering" onderaan de startpagina van de website.
Het spijt ons voor het ongemak. We zullen snel een oplossing vinden.
Repareer het product niet zelf!
Neem foto's van het artikel (voor een incompleet product is een foto nodig van het etiket dat op de verpakking is geplakt en van de montagehandleiding waarop het ontbrekende onderdeel staat aangegeven)
Stuur deze foto's per e-mail naar serviceclientbelgique@ducatillon.com, met in de onderwerpregel :
- Product met gebreken + factuurnummer
- Gebroken product + factuurnummer
- Niet-conform product + factuurnummer
Zorg ervoor dat u aangeeft :
- Uw voor- en achternaam
- Uw telefoonnummer
- Uw factuurnummer
- De naam van het product en/of de referentie
- Een gedetailleerde beschrijving van het probleem
- Foto's van het voorwerp
Ons team van deskundigen zal dan bij u terugkomen met de meest geschikte oplossing.
Wij nodigen u uit de factuur in uw pakket te raadplegen.
De uitgestelde* producten in uw pakket worden verzonden zodra wij ze in ons magazijn ontvangen.
De niet-uitgestelde producten zullen in de loop van de dag in een ander pakje aankomen, dus maak je geen zorgen.
Indien u uw volledige bestelling de volgende dag nog niet hebt ontvangen, gelieve ons te contacteren via e-mail op Contacteer ons
* Een product met vertraging is een product dat op levering wacht, het zal u worden toegestuurd zodra het is ontvangen.
Uw product moet naar ons worden teruggestuurd volgens de voorwaarden en stappen in de vraag "Hoe een product terugsturen?
De bestelling zal aan u worden terugbetaald volgens de gebruikte betalingswijze, binnen een maximum van 15 dagen na ontvangst van het product in ons magazijn. De verwerkingstijd van de post kan variëren, afhankelijk van de periode. Als u binnen drie weken niets hebt ontvangen, neem contact met ons op via e-mail Contacteer ons
U kunt dit bedrag als creditnota op uw factuur laten staan. Het zal worden afgetrokken van uw volgende bestelling.
Als u een product onder garantie moet repareren, neem dan contact op met de klantenservice van Ducatillon om het beste alternatief te vinden, per e-mail op Contacteer ons
Repareer het product niet zelf zonder toestemming van onze klantendienst, anders verliest u uw garantie.
Ducatillon wil u de beste service na verkoop bieden.
De wettelijke garantie is 1 jaar. Voor elektronische producten wordt deze periode verlengd tot 2 jaar. Voor sommige artikelen kan een hogere garantie gelden, zoals aangegeven in de productbeschrijving.
U kunt onze klantendienst telefonisch bereiken op het nummer 070 205 386, van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur.
Neem contact met ons op via serviceclientbelgique@ducatillon.com.

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden?